donderdag 29 december 2011

Oliebollentocht 2011

Eindelijk is het dan zover de oliebollentocht 2011.
Na weken van voorbereiding konden we dan eindelijk vandaag van start en kijken of al onze ideeën klopte met de werkelijkheid.
Want je kunt nog zoveel voorbereiden in de praktijk blijken sommige dingen toch anders uit te pakken.
Het gaf ons als organisatie toch wel een beetje spanning.
De teller stond bij voor inschrijving al op ruim 130 velomobielen.
Het was dus zaak om alles goed en soepel te laten verlopen.
Tuurlijk blijven er altijd wel dingen die verbeterd kunnen worden, maar de dag terugkijkend kunnen dat er niet heel veel zijn.
Als ik alle berichten op twitter en diverse blog's lees dan kan ik niet anders concluderen dat onze opzet geslaagd is.

Het "nadeel" om in de organisatie te zitten is dat ik eigenlijk geen tijd heb gehad om wat leuke foto's te maken.
Of ik gaf mij daar geen tijd voor…
Maar op diverse blogs zijn aardig wat leuke foto's te vinden.
Hopelijk mag ik daar gebruik van maken :-)

Nu dan nog even een stukje hoe ik de dag beleeft heb.
's Morgens om 6 uur gaat de wekker.
Brood smeren (niet opgegeten) en fiets pakken en op naar Schermerhorn.
Als ik daar om 7.30 uur aankom zitten de slapers al lekker aan het ontbijt.
Na een bak koffie zorgen we dat alles in gereedheid is om de grote stroom inschrijvers, die gaat komen, aan te kunnen.
Ook druppelden de eerste verslaggevers van radio, tv en krant binnen.
We geven interviews af en er heerst een lekker ongedwongen sfeer.
Dan kruipt de tijd ongemerkt snel naar 11 uur.
Klokslag 11 uur rijden we dan met de eerste groep weg bij de sporthal.
Ondanks dat het tempo niet hoog zou liggen blijkt dat achter in de groep, zoals bekent, het tempo veel hoger is.
We slingeren ons langs de vele dijken die Noord-Holland rijk is.
Het is een prachtig gezicht om zoveel velomobielen achter elkaar te zien.
Door de Rijp is het of er een invasie plaats vind.
Het is een waar spektakel.
De diverse TV ploegen staan langs de route om alles in beeld te vangen.
Bij de Rijpereilanden in de Rijp is de stop met koffie en appeltaart.
Lekker de tijd om bij te kletsen met bekende en onbekende fietsers.
Ook hier volgen nog weer wat interviews met de pers.
Dan nog een laatste stuk fietsen naar de Noordervaart waar onze recordpoging gaat plaats vinden.
Het blijkt dat we vergeten zijn om door te geven hoe we dit gaan organiseren.
We staan met z'n allen in de meest groene file.
Volgens enkele de leukste file van het jaar.
Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen.
Volgens onze telling lijkt het om 151 fietsen te gaan.
Dan steken we na de recordpoging netjes de provinciale weg over.
Met behulp van wat verkeersregelaars en de stoplichten gaat dit prima.
In de sporthal staat dan de erwtensoep klaar.
Piet is druk bezig met het bakken van de oliebollen en als die binnenkomen laten die zich ook prima smaken.
Om 17 uur rijd ik naar huis voor wat eten en een warme douche.
Ik ben nog maar net thuis of de telefoon gaat.
Het is mijn nicht uit Amsterdam die vraagt of ik er nu maar eens mee wil stoppen met op de radio te komen.
Het blijkt dat we ieder uur te horen zijn geweest op RTVNoord-Holland
Na het eten nog weer even terug voor de na klets.
Als om 22 uur de meeste hun bedje opzoeken in de sporthal ga ik moe maar voldaan ook naar huis.

Hieronder zal ik alle links en reacties plaatsen die mij als PR man bekent zijn.
Helaas geen foto's maar die zijn op de diverse blogs wel te vinden.

Op Twitter
Hans Huijgen (@lighans)
28-12-11 11:24
We gaan bijna. Groep a en b zijn al op weg. Strakke organisatie. #obt2011

Ligfiets (@Ligfiets)
28-12-11 15:23
RT @MoniquevdKamp: “@CathelijneX: We fietsen in de DuoQuest #velomobiel #ligfiets #obt2011 link

Ligfiets (@Ligfiets)
28-12-11 15:08
RT @BrandweerQuest: #obt2011 #ligfiets het lijkt wel de start van de 3 uursrace. #spanning #opwinding tinyurl.com/82wkr4b

Marc van Waardenburg (@mavawa)
28-12-11 10:11
9u30 gearriveerd op #obt2011, 175 km, 30 kmu gem. Straks nog 50 km pic.twitter.com/0xaV0Q2d

Marloes Dries (@Mango54)
28-12-11 10:15
yfrog.com/h7va4loj gezellige drukte voor de #obt2011. Lekker warm nu, buiten niet door de wind.

Theo van Goor (@BrandweerQuest)
28-12-11 18:54
#ligfiets Bedankt alle organisatoren, medewerkers en vrijwilligers van de #obt2011 Noord Holland. Alles wat te was super en beregezellig

Tim Rijken (@FerociousFAW)
28-12-11 19:01
#OBT2011 Organisatie bedankt, ik heb genoten, zat in groep B en het ging eerst een beetje hard voor mijn #alleweder maar kon bijblijven TOP!

Marloes Dries (@Mango54)
28-12-11 19:26
Weer thuis na #obt2011. Organisatie en vrijwilligers bedankt, het was top! Ook weer heel wat medevelomobilisten gesproken, altijd weer leuk.

de Foto's
de FOTO'S

Blog's
Quest nr1

Wim Schermer

Pe Komen en TV held :-)

Radio en TV
Noordhollandsdagblad Video

Noordhollandsdagblad alle edities (op het blog van Matthijs)

Deze is wat lastiger.
RTVN-H radio klik op deze link.
Dan in het filmscherm naar Noord-Holland Nieuws 28 december 2011 08:00:00
En op 41:45 begint het interview voor radio

1 opmerking:

  1. Dag geweldige P.R man ! Wil jij een verslagje, en foto naar Ton Effern van het Heerhugowaasds Nieuwsblad sturen, hij zal dat zeker plaatsen. Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen