dinsdag 2 maart 2010

stealth mode en mysterieus AGU mannentje


Vandaag onverwacht een vrije dag.
Dus Kees gemailt met de vraag of hij vandaag nog ging fietsen.
Ook Kees heeft er zin in en afgesproken wordt dat het een rit richting Den Helder wordt.
Om 10.00 vertrek ik naar Kees.
Op de Smaragd in Heerhugowaard zie ik in de verte 2 agenten staan met een lasergun.
Ik zet nog wat extra aan wanneer ik zie dat ze mij proberen te meten.
Bij de agenten aangekomen vraag ik hoe hard het ging?
Blijkt dat ze me niet hebben kunnen meten.....
Ging het te snel of..... is de Quest zo ontworpen dat het dus een Stealth voertuig is? Wie o Wie weet het antwoord?

Om klokslag 10.30 ben ik bij Kees voor een lekker kopje koffie.
Na de koffie gaan we op weg.
Net buiten Heerhugowaard komt ons een gele Quest toeterend tegemoet.
Kees roept iets en ik heb het vermoeden dat het Pé is.
Pé is gekeerd en komt ons achterna.
Na een klein overleg gaan we met 3 man op weg naar Den Helder.

Via prachtige wegen over Schoorldam en Schoorl gaan we door de duinen richting Petten.

Bij de eerste de beste klim denk ik dat ik een lekke band heb.
Maar het gekke is Pé en Kees rijden niet bij mij weg.
Het gaat dus ongemerkt best wel snel omhoog.
Dus een paar versnellingen terug en rustig omhoog trappen.


Onderweg doen we een lekker bakkie koffie met appeltaart en slagroom.
Kees was zo vriendelijk om ons te trakteren.

Bij binnen komst doet Pé zijn helm en petje af en komt de mooie afdruk van zijn pet op zijn hoofd te voorschijn :-)(het mysterieuze AGU mannetje)
We rijden door prachtige natuur en langs de zee.
Onderweg moeten we ook nog wat afvalstoffen lozen.
Bij deze stop horen we een wandelaar zeggen: mooie schut kleur mannen.
Waar deze man zelf was heb ik niet gezien.

Na een tijdje komt ook Den Helder in het zicht.
Ik zie de Teso vanaf Texel varen.
Na Den Helder zetten we langs het Amstelmeer koers richting Middenmeer waar Pé een lekker bakkie koffie heeft met een lekkere dikke kokosmakroon.

Na de koffie wordt het tijd om op huis aan te gaan.
Net buiten Middenmeer begrijp ik Kees even verkeerd.
Kees slaat af en ik dacht dat we rechtdoor zouden gaan.
Geen probleem dan ga ik wel over de stoep.
Alleen jammer dat de stoep eindigd met een groot hoogte verschil.
Even uitstappen fiets eraf tillen instappen en weer achter Kees aan.

Langzaam aan voel ik dat ik wel wat vermoeid wordt.
Het kaarsje gaat langzaamaan uit.
Bij Heerhugowaard neem ik afscheid van Kees en rijdt het laatste stuk door Sint Pancras naar huis.
Even op de tandjes bijten en na 140 km ben ik weer thuis.
Het is voormij de langste afstand tot nu toe.
Ben wel trots op mijzelf :-)
Mede omdat er in deze rit aardig wat meters omhoog waren.

Pé ik ben zo vrij geweest om even je screenshot te gebruiken.

1 opmerking: