zondag 18 april 2010

Retourtje Amsterdam

Vandaag heb ik een beetje een druk programma.
Om klok slag 10 uur verlaat ik het huis en koers richting industrie terrein Beverkoog te Alkmaar.







Daar bestaat de Renault Dealer 50 jaar en heeft om de feest vreugde te verhogen 80 oldtimers uitgenodigd.
Deze staan verspreid over het terrein van Renault Dealer Stokman.
Het blijft een leuk gezicht al die oude auto's. Op dit soort momenten begint het bij mij ook te kriebelen.
Er staat een grote verscheidenheid aan type's.
Renault 4CV, de gewone 4, 5, 8, 10, 12, 14, 16, 25, Fuego's en Alpine.

Na dit mooi's te hebben aanschouwd heb ik mijn weg weer vervolgd.
Eerst naar Wim om onder het genot van een bakje koffie wat bij te praten en dan op weg naar Vos Racefietsen in Zwanenburg.
Wim heeft er zin in en schroeft het tempo lekker op.
Tussen de 35 en 40 km p/u bereiken we pont Buitenhuis.
Op het pont is het behoorlijk druk en we hebben aardig wat bekijks.
En stel dames is zeer geïntreseerd in onze fietsen en Wim weet een en ander goed uit te leggen.
Alleen 300 km per dag is wel wat veel hoor Wim... :-)

Na de boot slaan we links af richting Amsterdam - Halfweg.
Een stoere mountainbiker haakt aan bij Wim en probeert hem bij te houden.
Het ziet er wel grappig uit als je er zo achter rijdt.
Heel langzaam raakt hij toch op achter en besluit ik ook maar een duit in het zakje te doen.
Als ik naast hem rijdt roep ik dat als hij nog iets meer zijn best doet dat het dan wel gaat lukken.
Schakel nog een tandje bij en rijdt bij hem weg.:-)

Dan arriveren we in Zwanenburg bij Vos
Op internet wordt geadverteerd met Sidi schoenen en daar heb ik voor die prijs wel oren naar.
Had wel eerst wat twijfels, de site blinkt nu niet bepaald uit in schoonheid.
http://www.vosfietsen.nl/index.php scroll naar beneden en geniet
Ben zelf ook geen taal virtuoos, maar dit kan ik zelfs beter.
Gelukkig maakt de winkel veel goed.
We worden te woord gestaan door een aller aardigste dame
Helaas hebben ze wat ik zoek nu net niet in huis.
Wim adviseert dat ik beter nog een keer in Medemblik kan kijken.
Buiten eten we een broodje en dan wordt het voor mij toch tijd dat ik nog even gas ga geven.
Het is 14.00 uur en ik heb om 15.00 uur een afspraak in Amsterdam op de Csaar Peterstraat.
Gelukkig is het niet al te druk achter het centraal station en kan ik rustig doorrijden. Om 14.45 ben ik optijd voor de afspraak.
Mijn moeder woont hier in het verpleeghuis en zit in de tuin samen met mijn zus op mij te wachten.
Na een goed gesprek met de persoonlijke verpleegkundige van mijn moeder zeg ik moeders ook nog even gedag en ga dan op huis aan.

Ik besluit om weer achter het centraal station te rijden naar het Hempont.
Dat had ik dus beter niet kunnen doen.
In Zaandam ligt alles bij het station open en daar kun je niet langs.
Het wordt zoeken naar een andere weg.
Het blijkt dat je aan de andere kant van het spoor moet gaan rijden.
Uiteindelijk gelukt en het tempo zit er weer in.
Helaas niet voor lang want in Wormerveer is ook alles op de schop en is ook hier een omleiding.
Ik hobbel door wat straatjes om uiteindelijk bij de Forbo weer op bekent terrein te komen.
Dan gaat het van een leie dakje.
Ik bel om 17.45 vanaf Wormerveer naar huis dat ik 18.00 uur niet ga halen.
Geen paniek , want het eten is ook nog niet klaar.
Als ik om even over half 7 de straat in rijdt ben ik precies op tijd om aan te schuiven.

4 opmerkingen:

  1. Hi Rob,
    300 km op één dag is echt geen probleem hoor.
    Als je éénmaal bij het CS bent, kun je net zo makkelijk het IJ oversteken en langs het NH kanaal via Purmerend naar Alkmaar rijden. Is wel een paar km om, maar enorm snel.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Rob. Ik en de hele familie gingen zeker 10 km per uur. Evengoed was de vaardag snel om. Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wim,

    De andere route is mij nog niet bekent en om dan zonder kaart of navigatie het onbekende op te zoeken.....

    Gr
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 300 is wel veel, ik zou dat denk ik niet vol houden, maar ben ook maar een simpelle ligger he we heten niet allemaal schermer en van hattem he...:P

    BeantwoordenVerwijderen