maandag 22 februari 2010

Gesponsord door Wim

Vanmorgen was het plan om met Kees en Wim weer een stuk te gaan fietsen.
Om 11.00 uur ontmoet ik Kees bij de Leeghwaterbrug in Alkmaar.
Vandaar gaan we met z'n tweeën naar Wim.
Ik maak Kees duidelijk dat ik een strippenkaart zal kopen op het pont.
Alleen heeft de dame op het pont een ander idee.
Zij denkt dat zodra er een Quest arriveert op de Woude dat Wim dan degene is die de overtocht betaald :-)
Toch maar even verteld dat ik de geste wel waardeer, maar of Wim dit ook goed vindt...
Dus toch maar een strippenkaart gekocht.

Bij Wim smaakte de koffie weer heerlijk.
Tijdens de koffie een interessante uitleg gekregen over een oude luchtfoto camera.
Een mooi stuk techniek.







Na de koffie de Questen de garage in gereden om het verschil te kunnen zien in de verlichting.
Kees heeft de SuperNova E3 en ik heb 2 B & M IQ Cyo.
Nadat we beide fietsen op de zelfde afstand van de deur hebben gezet kunnen we beide lichtbundels meten.

De SuperNova geeft een breder lichtbeeld dan de B & M.
Alleen is de B & M dan weer iets feller in het midden.
Net als Wim al voorstelde zou het misschien beter zijn om de 2de B & M naast de eerste te laten schijnen.
Dan wordt de lichtbundel ook mooi breed.

Na de meting wordt het tijd om weer in de fiets te kruipen.
Voor Wim hoeft het niet.
Het regent hem iets te hard.
Na kort overleg tussen Kees en mij zelf komen wij ook tot die conclusie.
Dus door de polder terug naar huis.
Net ver maar wel gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten