zondag 16 mei 2010

Koffie, koek, ijs en nog een keer koffietocht :-)

Vandaag met Sebastiaan, Jan en Wim op pad.
Om 10 uur meld ik mij in Driehuizen.
Daar staat de koffie klaar bij Sebastiaan en Wim heeft heerlijke roze koeken mee.
Na even bij geklets te hebben gaan we op pad, maar niet voordat we het nieuwe windscherm van Wim bewonderd hebben.
Wim geeft al aan dat het wind geruis in de oren behoorlijk is terug gebracht.
Waarschijnlijk is dit op Wim zijn blog wel te lezen.
Dan gaan we toch echt op pad. Sebastiaan neemt ons op sleeptouw mee en we slingeren door het mooie Noord-Hollandse polder landschap over dijken en door dorpen.
Bij Hoorn blijkt de dijk afgesloten te zijn ivm de marathon en worden we dus gedwongen een andere route te kiezen.
We komen uit in het centrum van Hoorn waar Jan ons trakteert op een overheerlijk, maar wel heel groot ijsje.
Zittend op het terras trekt een bonte stoet hardlopers aan ons voorbij.
Mijn hemel wat doen mensen zich zelf toch aan om hier aan mee te doen :-)
Je vraagt je af of dit voor hun wel gezond is.
Na deze korte onderbreking stappen we weer in en zetten koers naar Oostwoud.
Daar aangekomen lijkt het of de tijd heeft stil gestaan.
Ik was nog nooit bij Jan geweest en heb mijn ogen uitgekeken.
Wat een nostalgie, prachtig om dit te zien en Jan raakt niet uitverteld.
Er is teveel om in 1 keer te zien.





Van fietslampen tot aan olie en benzine blikken, wasstampers, zeepkloppers en nog veel meer aan toe.
Ook hier een lekkere bak koffie en daarna moeten de calorieën er toch af gefietst worden.
We zetten koers richting huis.
Bij Rustenburg neem ik afscheid van de groep en rijdt het laatste stuk alleen naar huis.
Na 94 km ben ik weer thuis.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Rob,
    Je vraagt je af of hardlopen wel zo gezond is!
    Honderdduizenden mensen lopen hard.
    Is veel km maken in een velomobiel wel zo gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ted,
    In iedere duursport zitten mensen waarvan je je af zou moeten vragen of dat wat ze doen wel goed voor ze is.
    Maar als mensen er lol aan beleven hou ik ze niet tegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen