zondag 17 oktober 2010

Mijn eerste wedstrijd

Vandaag is het dan zo ver.
Ik heb mijn eerste wedstrijd gereden.

Vanmorgen om 10.45 op weg.
Fiets in de aanhanger en alles goed vast gezet.
Losse spullen in de auto mee dan kan dat er onderweg niet uitwaaien.

In Lelystad aangekomen is het niet meteen duidelijk waar de start is.
Maar al gauw is het duidelijk waar ik moet wezen.
Langzaam aan druppelt iedereen binnen.
Marian van Kees is er met de camper en voorziet menigeen van een lekker kopje koffie of thee.
Heerlijk.
Dan worden de transponders uitgedeeld voor de tijdwaarneming.
Er is dan nog even voor de wedstrijdrijders een korte uitleg.
Zodat we bij het aquaduct bij Enkhuizen niet frontaal op elkaar klappen....
Snelheden bij het aquaduct liggen gemiddeld tussen de 60 -70 km p/u.

Dan is om 13.00 uur de start en gaat de eerste ongestroomlijnde fietser van start.
Ik zelf wil ook niet te laat starten en begeef me in de startrij.
Er vertrekken een fiets of 6 a 7 voordat ik op weg mag.
Bij de eerste beste bocht ga ik al bijna te hard.
Maar goed dat houdt je wakker.
Nog even een keer goed zitten en dan blik op oneindig en rijden maar.
Langzaam haal ik wat mensen in die voormij gestart zijn.
Dat geeft de burger moet.
Het wegdek is niet optimaal maar daar heeft iedereen last van.

Als ik 3/4 van de heenweg heb afgelegd komt Ymte me al tegemoet rijden.
Ik denk nog even nu al, maar besef me dan dat er op Ymte eigenlijk geen maat staat.
Wat is die man snel.
Ik word op het keer punt keurig geholpen en dan kan de terugweg beginnen.
Eerst onder het aquaduct door en dan een heel stuk omhoog.
Voor mijn gevoel is het tempo er even goed uit.
Dan krijg ik het gevoel weer terug in de benen en kan ik weer lekker ronddraaien.

Ik word door niemand ingehaald en dat is wel een prettig gevoel.
Bij de finish merk ik dat ik de volgende keer misschien nog wel iets harder kan.
Ik was nog niet helemaal leeg.
Blij verrast zie ik in de uitslag dat ik 16 overall ben geworden.
Niet slecht voor de eerste keer.
Helaas voor mij net achter Yvonne, maar ja een muis achter een stuk kaas aan laten jagen is vragen om problemen :-)

Bij de prijs uitreiking komt dan ook de aap uit de mouw.
Yvonne wordt bij de vrouwen in eerste instantie niet genoemd.
Het blijkt dat ze als man genoteerd staat.......
Je kan misschien veel over Yvonne zeggen maar ik zie er absoluut geen man in,
Wel heeft ze na de race behoorlijk vette benen...........
Yvonne heeft de beschermende kettingbuizen verwijderd en ja dan komen je benen tegen de ketting.
Het is een grote smeerboel geworden.
Wel sneller, maar ik hou het liever schoon.












de eerste foto is gemaakt door George Krug waarvoor dank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten