zondag 10 oktober 2010

Trainings rondje naar Volendam

Vanmorgen nog maar even een trainingsrondje gemaakt.
Kees wilde wel mee dus om 10 uur zijn we vanaf mijn huis vertrokken.
Kees voorop en op weg naar Volendam.
Langs slingerende dijkjes en verschillende doorsteken komen we aan in Volendam.
Door het mooie weer is het behoorlijk druk op de dijk.
Zodra we de dijk oprijden worden we weer van alle kanten gefotografeerd.
We willen een kop koffie drinken maar dat is op de dijk niet te doen.
Dan maar even door gereden naar het nieuwe gedeelte.

De uitbater is in eerste instantie niet helemaal vriendelijk, maar goed het blijven natuurlijk Volendammers en dat is toch een slag apart.
Even later laat hij toch blijken dat hij wel humor heeft.
De nieuwe kelner wordt ingewerkt en bij het uitserveren vraagt deze vrolijke frans of hij kopjes met een rechteroor heeft gepakt of kopjes met een linkeroortje............

Dan geeft Kees het sein fietsen en we gaan nu met de wind mee naar Alkmaar.
In Ilpendam gaan we met het pontje over.
Als de pont bediende om geld komt zeg ik tegen hem dat mijn vader wel betaald.
Kees moet even deze opmerking laten bezinken voordat hij binnenkomt :-)

Na Purmerend rijden we op een smal dijkje en daar wil een dame met een veel te grote auto er voorbij.
Dat lukt dus niet en de dame begint heftig te toeteren.
Dat werkt bij mij hetzelfde als een rode lap bij een stier.
Ik doe de nodige verwensingen en blijf dus nog even een tijdje voor haar rijden.
Uiteindelijk is er wat ruimte en komt ze er met veel misbaar voorbij.
Ik heb nog wel een vinger over en daar mag ze van mij uitgebreid van gaan genieten.

Volgende week zondag is de wedstrijd Lelystad- Enkhuizen - Lelystad
Eens kijken wat we daarvan gaan bakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten